24# Mięso na bazie konopi zawiera więcej białka niż wołowina i kurczak

🍀 Wiadomo, że nasiona konopi są bogate w białko. Wraz z ciągłym naciskiem na zdrowszy styl życia i przepisy dotyczące marihuany i jej użytkowników, niektórzy wykorzystują wartość odżywczą nasion. W związku z tym obserwujemy pojawianie się mięsnych alternatyw, które są nie tylko zdrowsze niż tradycyjne produkty mięsne, ale także nie szkodzą zwierzętom. Pod względem masy nasiona konopi zawierają podobny poziom białka jak mięso wołowe i jagnięce. Ponieważ  25% kalorii pochodzi z białka, zaledwie 30 gramów nasion konopi lub 2-3 łyżki stołowe zawiera około 11 gramów białka. Co więcej, nasiona konopi są uważane za kompletne źródło białka – coś rzadkiego w świecie roślin – co oznacza, że ​​dostarczają wszystkich niezbędnych aminokwasów, które można uzyskać tylko poprzez dietę. Ale to nie wszystko. Nasiona konopi są również bogate w zdrowe tłuszcze i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a także witaminy i minerały, takie jak witamina E, żelazo, potas, magnez, wapń, siarka, cynk i sód. 

🍀 Tymczasem w przeciwieństwie do tradycyjnych produktów mięsnych, nasiona zawierają dużo błonnika zarówno rozpuszczalnego, jak i nierozpuszczalnego. Razem sprawiają, że nasiona są łatwiejsze do strawienia niż inne źródła białka, takie jak zboża, orzechy i rośliny strączkowe. 

🍀 W związku z tym naukowcy i startupy zaczęli opracowywać produkty podobne do mięsa z nasion, aby zastąpić mięso. Na przykład naukowcom z Uniwersytetu w Lund w Szwecji udało się stworzyć „wegańskie mięso” z konopi, które pasuje do konsystencji mięsa. 

Mielone mięso z konopi indyjskich w Nowej Zelandi

🍀 Naukowcy z Uniwersytetu Massey w Nowej Zelandii opracowali również produkt z mielonego mięsa na bazie konopi. Firma Sustainable Foods z siedzibą w Nowej Zelandii  , znana również pod marką detaliczną „The Craft Meat Co”, zamierza wprowadzić produkt na rynek do 2021 roku. 

🍀 Chociaż firma nie powiedziała, czy ich mięso na bazie konopi odpowiada doświadczeniu spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego, stwierdziła, że zapewnia ono satysfakcję konsumentom podczas „ każdej okazji do jedzenia ”. Podobno podobne do jedzenia kurczaka, firma ma nadzieję, że ich mięso na bazie konopi będzie używane w różnych stylach gotowania, zwykle zarezerwowanych dla mięsa.

🍀 Białko konopne w proszku jest lepszą alternatywą dla białka mięsnego. Przyjazny dla wegan i bezpieczniejszy, może pomóc Ci osiągnąć wszechstronne cele fitness, jednocześnie czyniąc dobro społeczne. Bloki budulcowe naszych ciał, które zajmuje się całą naprawą tkanek, środek dotleniający, wzmacniacz trawienia, Regulator hormonalny. Cóż, to tylko niektóre z ról, jakie białka odgrywają w naszym ciele:

– Rekonwalescencja po kontuzji? Uzyskaj więcej białek, aby przyspieszyć proces.

– Chcesz zmniejszyć utratę mięśni? Białka pomogą.

– Nie możesz się doczekać budowania beztłuszczowej masy mięśniowej? Białko zapewni Ci wyniki.

– Czy nie możesz utrzymać prawidłowej masy ciała? Białko rozwiąże Twój problem.

– Szukasz sposobów na ograniczenie głodu? Zwiększ spożycie białka i obserwuj, jak to się dzieje. Dieta bogata w białko jest dobra dla prawie każdego.

🍀 Ale kulturyści, bywalcy siłowni i sportowcy wydają się mieć do tego szczególne upodobanie. Tak więc w ich kręgach często słychać rozmowy o proszkach białkowych i suplementach diety bogatych w białko.

🍀 Jakie jest najlepsze źródło białka? Zwolennicy trendu „mięso jest świetne” najczęściej wybierają mięso z kurczaka czy wołowiny.

– A przede wszystkim, jeśli nie mięso, to co?

Białka roślinne, ale białka roślinne nigdy nie mogą konkurować z białkiem mięsnym. Kilka badań wykazało i udowodniło, że białko konopne jest w rzeczywistości ogólnie lepszą opcją niż białko mięsne.

Białko w proszku z konopi skuteczniejsze niż tradycyjne białko zwierzęce 

🍀 Obydwa mięsa są dobrym nośnikiem białka do mięśni. Ale proszek białka konopnego jest lepszy. Na więcej niż jeden sposób. 100 gramów wołowiny daje około 25 gramów białka. W przypadku proszku białka konopnego liczba ta wynosi ponad 33 gramy. To o 32% więcej. A więc, mógłbym zjeść ponad 100 gramów mięsa. To jest wykonalne? Oczywiście, że jest. Ale czy naprawdę tego chcesz? Wołowina zawiera 7,3 grama tłuszczów nasyconych na 100 gramów. Nasiona konopi? 37% mniej. Ponadto, na każde 100 gramów spożywanej wołowiny, przyjmujesz również 88 mg cholesterolu. Ilość cholesterolu, którą spożywasz z białkiem konopnym w proszku, jest nieistotna, jak wynika z badań.

🍀 Więc z pewnością możesz zwiększyć spożycie wołowiny, aby dopasować poziom białka konopnego w proszku. Czy czytałeś badanie , które sugerowało, że czerwone mięso może być toksyczne dla nerek? Może powodować przewlekłą chorobę nerek (PChN).

🍀 Przejdźmy teraz do drugiego białka mięsnego – kurczaka. Mac i ser brzmią pysznie, prawda? Twój mózg nakłania cię do zjedzenia tego, rozumując, że zawiera białka. Cóż, wpływ sera na organizm bardziej niż równoważy to, co dobrego robi białko mięsa z kurczaka. Ale nawet jeśli nie jesz makaronu z serem i wolisz zdrowe przetwory, białko konopne w proszku bije kurczaka na kawałki. Ok 100 gramów piersi z kurczaka dostarcza średnio 27 gramów białka. To uczciwa ilość. Gdybyś spożył taką samą ilość, czyli ok. 100 gramów, nasion konopi, dostałbyś 36,6 gramów białka.

🍀 Pomogłoby to również równomiernie rozłożyć spożycie białka we wszystkich posiłkach. Jeśli spożyjesz 100 gramów białka konopnego w proszku, to również da ci znacznie ponad 30 gramów białka. I nadal będziesz dostawać więcej białka z białkiem konopnym w proszku. Więc białko konopne w proszku jest nie tylko lepsze niż mięso, ale także łatwiejsze do spożycia. Mięso wcale nie jest tanie. Ale hurtowy zakup białka konopnego oznacza mnóstwo oszczędności.

Chodzi o coś więcej niż tylko białko

🍀 Białko konopne w proszku jest najlepszym sposobem na zwiększenie spożycia białka.

Cóż, korzyści jeszcze się nie kończą. Potrzebujesz czegoś więcej niż tylko białka dla dobrego zdrowia.
Białko konopne w proszku również dostarcza energii, jest silnym źródłem błonnika. Kobiety powinny codziennie spożywać 25 gramów błonnika. Dla mężczyzn jest to 38 gramów. Czy spełniasz ten podstawowy wymóg? Prawdopodobnie nie. Białko konopne może pomóc wypełnić tę lukę. Jedna czwarta szklanki proszku białka konopnego, czyli około 30 gramów, zawiera od 7 do 8 gramów błonnika. W ten sposób spełniasz około 18 do 28% zalecanego dziennego spożycia za pomocą proszku białka konopnego.

🍀 Dobre spożycie błonnika zapewni również uczucie sytości na dłużej. Więc nie ma przypadkowych napadów głodu i kontrolowanej wagi. Inną dobrą rzeczą w proszku białka konopnego jest to, że zachowuje około 10% swojej pierwotnej zawartości tłuszczu, nawet po sprasowaniu. Nie potrzebuję tłuszczu. Nie. Nasiona konopi zawierają kwasy tłuszczowe omega-6 i omega-3 w idealnej proporcji 3:1. To najbardziej zbilansowane spożycie tłuszczów. Wiąże się to z lepszym zdrowiem serca, a nawet zmniejsza ryzyko chorób przewlekłych, takich jak rak. Szukasz sposobów na dodanie zdrowych dla serca tłuszczów nienasyconych do swojej diety? Sproszkowane białko konopne zapewni Ci ochronę.

🍀 Uwaga: Ponieważ białko konopne w proszku zawiera tłuszcze, może zjełczeć, jeśli nie jest odpowiednio przechowywane. Po otwarciu opakowania należy je przechowywać w lodówce, aby starczyło na cały okres użytkowania (około 12 miesięcy). Nasiona konopi zawierają również lignanamidy, związek o bogatych właściwościach przeciwutleniających, który zapobiega chorobom serca i cukrzycy. Inne minerały zawarte w konopiach to:

– Miedź,

– Wapń,

– Cynk,

– Fosfor,

– Magnez,

– Mangan,

Czy wiesz, że jedna porcja białka konopnego w proszku może zapewnić 80% zalecanego dziennego spożycia magnezu?
Zapewnia również około 52% zalecanego dziennego spożycia żelaza na porcję. To nie tylko białko w proszku, ale klucz do ogólnego dobrego stanu zdrowia.

Białko konopne w proszku jest smaczne

🍀 Po co wybierać między zdrowym ciałem a szczęśliwymi kubkami smakowymi, skoro możesz mieć jedno i drugie? Możesz nawet przyzwyczaić się do spożywania mięsa. Pomaga też ciągłe powtarzanie sobie – to jest dobre dla mojego organizmu. Ale w przypadku proszku białka konopnego nie jest to konieczne.

🍀 Ziemisty, orzechowy i trawiasty smak to coś, na co zaczniesz oczekiwać każdego dnia. Szczęśliwe ciało i szczęśliwsze kubki smakowe. Pikantny smak nie jest taki, jak mi się podoba. Co ja robię? Ponieważ proszek białka konopnego jest mniej rafinowany niż inne białka roślinne, ma bardziej chrupiący smak. Wypróbuj z dodatkowymi składnikami. Koktajle i koktajle prawdopodobnie pomogą ci to przezwyciężyć. Białko konopne w proszku idealnie komponuje się z tymi preparatami.

Białko konopne w proszku jest dobre dla każdego

🍀 Kilka badań na zwierzętach wykazało, że białko w proszku z konopi jest bezpieczne do spożycia przez kobiety w ciąży i karmiące piersią. Mogą go również przyjmować osoby z anemią i słabą odpornością, jednak warto skonsultować się z lekarzem przed spożyciem proszku białka konopnego.

Białko konopne w proszku jest legalne i dostępne

🍀 Konopie są częścią rodziny marihuany rodzaju Sativa. Ale w przeciwieństwie do marihuany medycznej, konopie stosowane w białku nie mają wysokiej zawartości THC. THC działa psychoaktywnie. Używane konopie mają tylko 0,3% THC. I właśnie dlatego można legalnie używać konopi i białka konopnego w proszku. Czy będzie to kolidować z moim testem narkotykowym w moczu? Absolutnie nie. Niezależnie od tego, czy jesteś sportowcem, czy regularnie przeprowadzasz testy narkotykowe w celach zawodowych, spożywanie 300 gramów nasion konopi nie będzie przeszkadzać. To nie pozostawia żadnych szans, aby proszek białka konopnego spowodował jakiekolwiek problemy.

 

Umów wizytę i wypróbuj nowe możliwości:

Centrum Medyczne Fitokan

https://fitokan.pl/klinika-przychodnia/umow-wizyte/

(kwalifikacja jest darmowa!)

🍀 Zespół Fitokan